Pražská obec unitářů

jedno místo, mnoho cest • mnoho cest, jeden cíl

unitářské principy s tradicí od 16. století:

svoboda • rozum • tolerance

Témata shromáždění

Koná se vždy Anenská 5, Praha 1 od 10:30
(podrobné informace o "kdy a kde?")
Pokud nemůžete přijít osobně, je také možnost se připojit k vysílání zde: YouTube přenos


26. 9. Shromáždění se nekoná!
Z důvodů konání unitářského sněmu pro všechny členy je shromáždění zrušeno.
 
3. 10. Žena oděná sluncem
Petr Samojský
Fantaskní výjev v biblické knize Zjevení popisuje souboj draka a ženy oděné sluncem. Máme unikátní příležitost vyslechnout interpretaci příběhu benediktinského mnicha Bernarda z Cluny z 12. století, kterou zhudebnil František Xaver Brixi v 18. století, a dnes nám nabízí pěvecký sbor Fenix. Po shromáždění se koná prezentace Kamily Rajchrtové Pět jazyků lásky 3.
 
10. 10. Cesta srdce
Jana A. Rašková
Co přesně znamená vnímat či rozhodovat se srdcem? Jak konkrétně udělat z předmětu, příběhu či situace naši srdeční záležitost?
 
17. 10. Svoboda
Vlastík Krejčí
Základní unitářská hodnota je na první pohled jasná a srozumitelná, ovšem při hlubším pohledu je to složitější. Jak hledat skutečnou svobodu? Po shromáždění se koná prezentace Kamily Rajchrtové Pět jazyků lásky 4.
 
24. 10. "Světe, probuď se!"
Petr Samojský
Svět se zdá být tak nějak stále rychlejší. Ale není to spíš naopak? Svět spí. A je na čase ho probudit. Na shromáždění se podílí Mantrovníci z východních Čech. Po shromáždění následuje další program zpívání manter v režii Mantrovníků a prezentace Jany A. Raškové Žít v srdci.
 
31. 10. Vstupujeme opět do stejné vody
Petr Samojský
Naše tradiční slavnost žehnání vodám je tentokrát doplněna rozmýšlením nad Herakleitovým rčením současně s rozjímáním nad naší sbírkou vzorků vod z celého světa. Přineste s sebou vodu, kterou jste nabrali během minulého roku. Po shromáždění se koná prezentace Kamily Rajchrtové Pět jazyků lásky 5.
 
14. 11. Biblické mystifikace: Promluv, Jidáši!
Petr Samojský
Když bylo nalezeno evangelium podle Jidáše, věřili jste, že to otřese křesťanstvím? Samozřejmě, neotřáslo. Ale proč vlastně ne? Je to dobře, anebo je to doklad o naší vlastní duchovní korupci?